söndag 17 juni 2012

Boråsracet...

Idag var det dags för det andra för helgen och det sista i SWE Cup XC. Jag och Stefan fick en hyffsat bra start i H30 där jag tog ledningen men bara tillfälligt då Johan tog täten in på första singeltracken uppför backen. Ute på cykelvägen efter första tekniska partiet drog Stefan förbi och jagade efter Johan medan jag siktade på min taktik, koncentrera mig på tekniken och försöka plocka fördelar i skogen och förhoppningsvis komma 3a.

Loppet växlade och var riktigt spännande då Stefan hade lite cykelstrul i skogen och jag hade punktering och fick pytsa i skum två gånger vilket gjorde att Donald Andersson passerade mig medan jag fick strula med skumpatronen någon minut extra. Jag och Donald kampade lite om placering men inne på varv 4 av 6 tog jag kraft i vaderna och drog ifrån Donald men kom inte närmre än ett par minuter bakom Stefan som tog det lugnt för en säker 2a plats.
Stefan kom 2a och jag kom 3a. Jag är riktigt nöjd med min prestation och framförallt med tävlingens utveckling idag som var riktigt riktigt spännande. Grattis Stefan som jag tycker körde kanonbra med helt rätt taktik. 

Om vi inte räknat fel vinner således Stefan SWE CUP med Donald Andersson som 2a med någon poängs marginal.

Rocco (H40) kom in hel och smutsig ;) efter leran men hade tyvärr otur med kedjekrångel. Har inte koll på placeringen då resultaten inte kommit upp.

Nu ä´ d´ läggdags.

1 kommentar: