onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen!

Igår var det KM med MTB Täby i Åkersberga. Allt gick som planerat tills vi kom till tävlingen då Julie (dotter 3 år) inte ville att jag skulle cykla så det blev kramar och mys med henne istället för XC i regnt och rusk. Det gick dock bättre för Rocco och Stefan Hilke som kan läsas om på www.stefanhilke.com.

Nationaldagen började med några droppar raketbränsle, Conquesta, antagligen en av de godaste espressobönorna till ett iallafall inte fruktansvärt ovettigt pris... 220kr/kg. Träningen började med ett corepass och mage+rygg styrka. Efter frukosten stack jag och Julie ut. Hon med cykeln och jag med löparskorna.

Det blev en lugn och lagom uppvärmning 40min. Hon pinnar på bra utan stödhjul :) När jag lämnat av Julie hos sin mor blev det en liten tempoökning hemmåt. Jag mötte upp Rickard på vägen som kom cyklande. Lite kul är att han mätte farten och vi höll 13-16km/h beroende på lutning, snittade alltså runt 40-tempo ca 4-5km. Roligt!

Sen var det dags för dagens skogscykling. Vi började lite lugnt, Rickard har precis fått ordning på sin Giant 29'er som är superfin. Nästan lika fin och snabb som en riktig cykel från Cannondale ;)

Allt flöt bra och det var kul teknikträning som vanligt. Enda tråkiga var att vi träffade västerorts muppigaste pessimist i skogen men sånt är livet.

För att avsluta med stil, elegans och action så provade jag ett helgalet spårval i för låg fart som resulterade i en "over the bar" med härdande landning i stenparti.



Eftersom det är Lida på söndag så ska det inte vikas ned här inte. Avslutning med 8 tabataintervaller (20/10). I veckan får det nog bli besiktning hos naprapat så alla kotor och knotor sitter på plats inför söndagen. Har hört att Oscar på naprapat-rehab ska vara ruggigt bra på idrottare. Ska testas!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar